جنین در هفته اول بارداری حاملگی

 هیچ زمانی بهتر از حالا مناسب آموختن برخی قوانین و شرایط بارداری نیست. در اینجا به چند کاری که می توانید انجام دهید از قبیل سوار هواپیما شدن، پدیکور کردن در آرایشگاه، زدن واکسن آنفولانزا و چند کاری که نباید انجام دهید از قبیل خوردن پنیرهای نرم ، تمیز کردن سطل آشغال یا نشستن در وان آب داغ اشاره می کنیم.

 سلامتی :

 خوردن ویتامین‌های قبل از زایمان (Parenatal Vitamins)، بسیار مفید می باشد. اگرچه به این ویتامین‌ها، ویتامین‌های پیش زایمان گفته می شود، اما جنین در حال تکامل به مواد مقوی و مفید آنها مثل اسید فولیک، آهن و ...، بسیار احتیاج دارد. لذا مصرف آن‌‎ها در همان هفته های ابتدایی بسیار توصیه می شود؛ در حالیکه ممکن است حتی از بارداری خود خبر نداشته باشید.

 مادر شدن :

 علاقه شما برای باردار شدن ممکن است در ابتدا برای شریک زندگیتان قابل درک نباشد و یا واکنش منفی او را در پی داشته باشد که همین موضوع می تواند در رابطۀ شما اثر منفی داشته باشد. پس لازم است که ابتدا دربارۀ این تمایل خود با او صحبت کنید و نظر او را جویا شوید و سعی کنید درباره بچه دار شدن با یکدیگر به اتفاق نظر برسید. ممکن است رسیدن به تفاهم در این مورد به راحتی حاصل شود و یا اینکه احتیاج باشد که برای آن وقت بیشتری گذاشته شود. در هر حال کم کردن استرس و فشار ناشی از این تصمیم جدید در زندگی، بسیار بسیار لازم و غیر قابل چشم پوشی است.

 مطالعه :

 اگر تصمیم به باردار شدن گرفته اید، لازم است که قبل از هر چیز در مورد آن به خوبی مطالعه کنید. سعی کنید حداقل یک یا دو کتاب خوب در رابطه با بارداری خریداری کرده یا از دوستان خود قرض بگیرید و آنها را کاملاً مطالعه کنید.

 ورزش :

 ورزش کردن شما را در دوره بارداری قوی و پر انرژی نگه می‌دارد. البته اگر ناگهان ورزش را شروع کنید، اوایل قدری سخت خواهد بود؛ اما کم‌کم بدن شما به ورزش عادت خواهد کرد و سختی آن کم شده و از آن بسیار بهره می گیرید. برای شروع بهتر است از پیاده روی شروع کنید، پیاده روی فعالیتی بسیار سبک می باشد که در طول دوران بارداری نیز می توانید آن را ادامه دهید.

 دو قلو :

 آیا شما و خواهر یا برادرتان دو قلو هستید؟ آیا یک قل بسیار شبیه به خود دارید؟ اگر چنین موضوعی صحت دارد باید بدانید که احتمال اینکه شما هم دوقلو یا چند‌قلو بدنیا بیاورید، بسیار زیاد است

 منبع: سایت پارسه گرد

 

غذاهای ابکی مثل سوپ صاف شده باید دقت کرد که دستگاه گوارش کودکان در ابتدا قادر به هضم و جذب  غذاهای سنگین و پر چربی را ندارد . استفاده از تخم مرغ نباید با بیشتر از یک عدد در هفته اغاز شود و به مرور بر این مقدار افزود .

موادی مانند لعاب برنج و فرنی ارزش غذایی خیلی خوبی برای کودک دارند

فراموش نشود که مواد غذایی نفخ زا مانند حبوبات (اگر زیاد مصرف شود) میتوانند باعث دل درد و بیقراری کودک شوند

مواد غذایی اماده که با نامهای مختلف در بازار موجود میباشند در عین حال که از طعم و گاها ارزش غذایی خوبی برخوردار هستند ولی در مجموع هیچ کودک سالمی نیاز صددرصد به مصرف انها ندارد و مادران میتوانند غذاهای کمکی کودکان خود را با کیفیت عالی خودشان تهیه نمایند

نکات پرستاری

 مواد غذائی که نباید تا قبل از یکسال تمام استفاده شوند عبارتند از : سفیده تخم مرغ ، شیرگاو ( بیش از 100 سی سی و نجوشیده ) ، پنیر ، انواع توت ، آلبالو ، گیلاس ، کیوی ، خربزه ، عسل ، بادام زمینی ، مرکبات ، اسفناج ، و کلم .

 بهتر است از آبمیوه های آماده که دارای مواد نگهدارنده است استفاده نشود .

 برای شروع تغدیه کمکی در روزهای اول شاید یک قاشق چایخوری کافی باشد و نباید به یکباره با مقدار زیاد شروع کنید .

همچنین هر نوع غذائی که به رژیم غذائی کودک اضافه میشود بهتر است تا یکهفته غذای جدیددیگری به رژیم او اضافه نکنید تا در صورتی که کودک دچار مشکلی از نظر حساسیت شود به راحتی بتوان به  مشکل او پی برد .

 

مطالب تکمیلی مرتبط با این موضوع

 » احتمال حاملگی بارداری بعد از آمیزش

» از کجا بفهمم باردارم؟ نشانه های بارداری و حاملگی چیست؟

» روش جلوگیری از بارداری اورژانسی پس ار نزدیکی و مقاربت

» حاملگی و بارداری دختر یا پسر

» ساده ترین تست های حاملگی بارداری خانگی

» احتمال حاملگی بارداری بعد از آمیزش

 

مطالب مرتبط:

 سقط جنین

سقط جنین رایگان 

  زمان دقیق تخمک گذاری 

 تعیین سن حاملگی

آموزش تعیین جنسیت 

 روش سنتی تعیین جنسیت

  تعیین جنسیت رایگان در منزل

عکس و فیلم جنین در رحم  

سونوگرافی

 ترک سیگار فوری

/ 0 نظر / 28 بازدید